Witamy w naszym zespole mgr Martę Szulc
Pani Marta będzie prowadzić w naszym gabinecie zajęcia:
z zakresu terapii pedagogicznej dla dzieci z trudnościami w nauce czytania, pisania, liczenia,
z zakresu rewalidacji z dziećmi z niepełnosprawnością,
wspierające proces edukacyjny dzieci m.in.zagrożonych dysleksją, z dysleksją, z niepełnosprawnością, z autyzmem.
Ponadto Pani Marta będzie prowadzić w naszym gabinecie terapię czaszkowo-krzyżową dla dzieci szkolnych i młodzieży.
Ukończyła:
Pedagogikę specjalną, Uniwersytet Wrocławski;
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Uniwersytet Wrocławski;
Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, Dolnośląska Szkoła Wyższa (studia podyplomowe);
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej, WSKZ we Wrocławiu (studia podyplomowe);
Terapia czaszkowo- krzyżowa (kurs całościowy), Fundacja Promyk Słońca we Wrocławiu,
Kurs Ruch Rozwijający wg Weroniki Sherborne;
Szkolenie Terapia ręki – jako element pracy z dzieckiem z trudnościami grafomotorycznymi.
TERAPEUTIS zaprasza !
Nowa logopedka w zespole TERAPEUTIS
Witamy w naszym zespole mgr Annę Garula. Pani Ania będzie w Terapeutis prowadzić terapię logopedyczną
Jest logopedą, ale i pedagogiem (ukończyła pedagogikę o specjalności poradnictwo pedagogiczne). Dodatkowo ukończyła pedagogikę opiekuńczą i przedszkolną, dzięki czemu poszerzyła kompetencje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Jest również nauczycielem języka polskiego, co pięknie łączy się z logopedią – wiemy bowiem, że logopedia to nie tylko mowa i wymowa, to również trening czytania i pisania.
Ukończyła szereg szkoleń z zakresu logopedii, a dodatkowo kursy doskonalące, w tym:
– Kurs „Logorytmika – ruch, słuch, słowo”, zorg. przez ProCentrum Niepubliczny Ośrodek
Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie;
– Kurs „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia. Diagnoza – terapia – masaż”, zorg.
przez ProCentrum Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie;
– Kurs I stopnia z zakresu biblioterapii, zorg. przez Polskie Towarzystwo Biblioterapeutyczne
we Wrocławiu;
– Kurs Metoda Dobrego Startu, zorg. przez Fundację Promyk Słońca we Wrocławiu;
Pani Ania będzie prowadzić terapię logopedyczną w poniedziałki i środy od godziny 15.00.
Witamy w naszym zespole
Nie zapominamy o logopedii.
Dziś o zajęciach logopedycznych z Dorota Barbara
Pani Dorota przede wszystkim pracuje z dziećmi z wadami wymowy. Na jej zajęciach zawsze jest wesoło
Dzięki kreatywności naszej logopedki podczas terapii zawsze panuje przyjemna atmosfera, a dzieci uczą się i trenują nawet o tym nie wiedząc
Tym większa jest radość dzieci i rodziców, gdy dobra zabawa przekłada się na skuteczność Pewnie dlatego miejsca u Pani Doroty rozeszły się jak świeże bułeczki
Sesje doradczo-coachingowe w Terapeutis.
Za nami pierwsze sesje doradczo-coachingowe z Marta Ambroziak-Sieradzka
Wiele osób pytało nas, co to jest coaching dla młodzieży i studentów?
Coaching jako proces składa się z serii spotkań (około 6 wizyt);
Podczas ww. spotkań coach poprzez pytania oraz inne dostępne mu narzędzia rozwojowe towarzyszy młodzieży/studentom w świadomym poznawaniu siebie.
W razie dylematów co wyboru ścieżki kształcenia lub drogi zawodowej – pomaga w określeniu potrzeb i celów na przyszłość, a w konsekwencji w podejmowaniu działań w zgodzie z samym sobą…bo…
„W życiu nie chodzi o unikanie burz, ale o nauczenie się tańczyć w deszczu.”
Vivian Greene
Sesje doradczo-coachingowe to:
jedna z najbardziej skutecznych metod wspierania osób w dokonywaniu pozytywnych zmian w życiu edukacyjnym i zawodowym,
udzielanie profesjonalnego wsparcia podczas procesu doskonalenia kompetencji w obszarze edukacyjnym i zawodowym.,
pomoc nastolatkom i młodym ludziom w zakresie planowania ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej.
Jeśli więc jesteś gotowy na zmiany w swoim życiu edukacyjnym lub zawodowym, to współpraca z nami może pomóc Tobie w wyborze:
szkoły
klasy
studiów
pracy
Zadzwoń lub napisz:
605 260 584
kontakt@logopedalubin.com.pl
Pierwsza sesja do 30 minut jest bezpłatna
Zgrzytanie zębami przez sen? My się tym zajmujemy.
Bruksizm (zgrzytanie zębami), działamy z systemem MFS PolandA ponieważ mam wiele zapytań odnośnie stymulatorów – w skrócie przedstawiam kolejny przypadek.
Do gabinetu zgłosiła się mama z nastoletnim synem. Chłopiec od wczesnego dzieciństwa zgrzyta w nocy zębami. Z wywiadu wynika, że mama chłopca oraz dziadek chłopca od strony mamy mają bruksizm. U dziadka nieleczony doprowadził do starcia zębów oraz dysfunkcji w obrębie stawu skroniowo-żuchowowego, u mamy leczony specjalną nakładką na zęby, zakładaną na noc (o szynach pisałam już wcześniej).
Rodzice zaangażowani, dostrzegający problem, konsultowali chłopca u fizjoterpeuty i osteopaty (korygowana wada postawy), podologa (do chwili obecnej nosi specjalne wkładki do butów), ortodonty (brak wskazań do leczenia), u psychologa (brak wskazań do terapii).
W kontakcie otwarty i sympatyczny. Stan ogólny dobry. Oddycha przez nos, zwarcie warg. Zdiagnozowano m.in. nadmierne napięcie mięśni żwaczy, nadreaktywność mięśnia okrężnego ust oraz mięśnia bródkowego. Jak widać na zdjęciu nieskoordynowane, wielokrotne kontakty zębowe powodują rozpoczęcie starcia jedynek (nieznaczne – zwrócił na to mamie uwagę stomatolog podczas badania kontrolnego). Parafunkcje.
Wdrożono leczenie: w pierwszym etapie włączono masaż prowadzony przez fizjoterapeutę (w szczególności praca na ssż). W międzyczasie wprowadzono urządzenie, stymulator odciążający z systemu MFS Poland (w skład którego wchodzą relaksator mięśni mfs i płytka nagryzowa mfs).
Po 2 miesiącach leczenia nastolatek m.in. odczuwa ulgę w obrębie ssż, jak sam podaje: „Raz zapomniałem założyć stymulator odciążający na noc, to czułem różnicę na niekorzyść”. Zmniejszyła się potrzeba gryzienia np. końcówek długopisów czy ołówków.
W galerii zdjęcie użytkowanego stymulatora, warto zwrócić uwagę na ślady nagryzania.
Zawsze mówię rodzicom – słuchajcie swojej intuicji! Jeśli cokolwiek niepokoi Cię u Twojego dziecka – szukaj, dopytuj, drąż temat. Jeśli jest to zgrzytanie zębami – zapraszam na konsultację:
605 260 584
kontakt@logopedalubin.com.pl
Rodzicu! Jeśli Ty zgrzytasz zębami, to też zapraszam
Moda Na Ruch – zajęcia ferie ziomowe 2024
Wracamy do Was z ofertą zajęć ruchowo-sensorycznych w ferie zimowe 2024 pn. „MODA NA RUCH!”
Jeśli widzisz, że Twoje dziecko potrzebuje ruchu
Jeśli Twoje dziecko ma zdiagnozowane zaburzenia integracji sensorycznej lub podejrzewasz, że je ma
Jeśli Twoje dziecko w ciągu roku szkolnego prowadzi siedzący tryb życia (praca przy biurku, zajęcia pozalekcyjne w większości w siedzącym trybie)
Jeśli w ferie chcesz zadbać o aktywność swojego dziecka
Jeśli chcesz zadbać o rozwój motoryki dużej i małej swojego dziecka
to zajęcia w ferie zimowe 2024 „MODA NA RUCH!” są dla Twojego dziecka
Nasza terapeutka Terapia Integracji Sensorycznej – Ewelina Mazurek
podczas zajęć wspierać będzie:
motorykę dużą,
motorykę małą, sprawność manualną (elementy terapii ręki),
równowagę i koordynację,
planowanie motoryczne,
funkcje percepcyjno-motoryczne (wzrokowe i słuchowe),
koncentrację uwagi,
wielozmysłowe poznawanie świata;
Zajęcia będą prowadzone głównie w formie gier i zabaw ruchowych
Organizacja:
I tydzień ferii: środa, czwartek i piątek (17,18,19.01.2024 r.) w godzinach:
1sza grupa 10.00 – 11.30
2ga grupa 11.30 -13.00
II tydzień ferii: środa, czwartek i piątek (24,25,26.01.2024 r.) w godzinach:
1sza grupa 10.00 – 11.30
2ga grupa 11.30 -13.00
Zapraszamy dzieci z klas I-III szkoły podstawowej.
Jeśli Twoje dziecko pozostaje w domu, to warto zaproponować mu zajęcia ruchowo-sensoryczne zamiast spędzania czasu przed komputerem czy telewizorem
Koszt jednego cyklu zajęć 3×1,5 godziny w tygodniu (środa, czwartek i piątek) dla 1 dziecka wynosi 300zł.
Przy zapisaniu dziecka na dwa cykle zniżka 20%.
Liczebność grupy od 2 do 4 dzieci. Zajęcia ruszą przy zebraniu minimalnej liczby osób, tj. 2 na dany cykl.
Zapisy i pytania:
kontakt@logopedalubin.com.pl
Nie zwlekaj! Zapisz się już dziś! U nas miejsca szybko się rozchodzą!
Edukacyjne drogowskazy
Zaczynamy nowy cykl postów skierowanych do młodzieży i dorosłych, którzy chcieliby uzyskać wsparcie m.in. w wyborze ścieżki edukacyjnej lub zawodowej. Mam nadzieję, że z nami spojrzysz na swój problem jako na wyzwanie!
Brak motywacji do nauki może przytrafić się każdemu uczniowi.
Brak motywacji do nauki może przytrafić się kazdemu studentowi.
Dylemat, co dalej z moim życiem – może przytrafić się każdemu.
Warto wówczas zastanowić się, co zrobić, aby znowu nabrać chęci do działania. W odzyskaniu energii mogą pomóc:
– motywujące cytaty, które są niewyczerpanym źródłem inspiracji – mogą pobudzić do zmiany oraz
– Marta Ambroziak-Sieradzka – doświadczony doradca edukacyjny i personalny, coach
Dlatego zapraszamy na sesje doradczo-coachingowe dla młodzieży i studentów. Sesje są pomocne nastolatkom i młodym ludziom w zakresie planowania kariery edukacyjno-zawodowej.
Współpraca z Martą Ambroziak-Sieradzką pomoże Tobie w wyborze szkoły, klasy, studiów a nawet pracy pracy!
Pierwsza sesja do 30 min jest bezpłatna
Nakładki na zęby – tylko po konsultacji u specjalisty!
Już 15 lat żyję w związku z szyną Michigan (akrylowa nakładka na zęby).Oczywiście przez te lata wymieniałam moją „przyjaciółkę” na młodszy model, ale bez mojej szyny nie wyobrażam sobie życia
Dzięki wsparciu szyną Michigan mam większy komfort życia, m.in. rzadziej miewam bóle głowy i karku, czuję mniejsze napięcia w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego oraz mięśni twarzy, zminimalizowałam również szkody wynikające z nocnego zgrzytania zębami. Włączenie szyny relaksacyjnej w odpowiednim czasie zabezpieczyło mnie przed poważnymi zaburzeniami zgryzu To ważne – zwłaszcza dla mnie jako logopedy
Na zdjęciach w galerii ja w Stomatologia Wileńska Lubin. Badanie stomatologiczne przed dopasowaniem i dostosowaniem szyny do moich indywidualnych potrzeb było – jak widzicie – złożoną i bardzo precyzyjną procedurą.
Dlaczego dziś wpis o szynie? Bo chcę podkreślić, że każda ingerencja w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego i mięśni żucia wymaga przeprowadzenia diagnozy pacjenta i na tej podstawie dostosowania szyny do jego indywidualnych potrzeb. Tylko takie działanie zapewni skuteczną terapię
Do dzisiejszego posta zachęciły mnie:
konsultowana nastolatka po używaniu nakładki prostującej zęby bez stałego, systematycznego nadzoru ze strony stomatologa/ortodonty (dużo pracy przed nami!);
Mama Ortodonta , która w jednym ze swoich wpisów omawiała szkodliwość używania nakładek masowo produkowanych i dostępnych bezpośrednio w sklepach z artykułami dentystycznymi.
Żyjemy w trudnych czasach, gdzie bielutkie i piękne zęby wyskakują nam na reklamach jak grzyby po deszczu. Wiem, że to kusi. Ale też wiem, że to szkodzi dlatego staram się edukować – pamiętajcie, że każdą nakładkę, kazdą szynę należy skonsultować z ortodontą lub stomatologiem – aby dowiedzieć się więcej o swoich opcjach leczenia oraz oczekiwanych rezultatach
Link do artykułu: