Telefon: 605-260-584 email: kontakt@logopedalubin.com.pl

Nakładki na zęby – tylko po konsultacji u specjalisty!

Już 15 lat żyję w związku z szyną Michigan 😍 (akrylowa nakładka na zęby).Oczywiście przez te lata wymieniałam moją „przyjaciółkę” na młodszy model, ale bez mojej szyny nie wyobrażam sobie życia 🤷‍♀️
Dzięki wsparciu szyną Michigan mam większy komfort życia, m.in. rzadziej miewam bóle głowy i karku, czuję mniejsze napięcia w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego oraz mięśni twarzy, zminimalizowałam również szkody wynikające z nocnego zgrzytania zębami. Włączenie szyny relaksacyjnej w odpowiednim czasie zabezpieczyło mnie przed poważnymi zaburzeniami zgryzu ☝️ To ważne – zwłaszcza dla mnie jako logopedy 🤸‍♀️
Na zdjęciach w galerii ja w Stomatologia Wileńska Lubin. Badanie stomatologiczne przed dopasowaniem i dostosowaniem szyny do moich indywidualnych potrzeb było – jak widzicie – złożoną i bardzo precyzyjną procedurą.
Dlaczego dziś wpis o szynie? Bo chcę podkreślić, że każda ingerencja w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego i mięśni żucia wymaga przeprowadzenia diagnozy pacjenta i na tej podstawie dostosowania szyny do jego indywidualnych potrzeb. Tylko takie działanie zapewni skuteczną terapię ‼️
Do dzisiejszego posta zachęciły mnie:
👉 konsultowana nastolatka po używaniu nakładki prostującej zęby bez stałego, systematycznego nadzoru ze strony stomatologa/ortodonty (dużo pracy przed nami!);
👉 Mama Ortodonta , która w jednym ze swoich wpisów omawiała szkodliwość używania nakładek masowo produkowanych i dostępnych bezpośrednio w sklepach z artykułami dentystycznymi.
Żyjemy w trudnych czasach, gdzie bielutkie i piękne zęby wyskakują nam na reklamach jak grzyby po deszczu. Wiem, że to kusi. Ale też wiem, że to szkodzi 🤔 dlatego staram się edukować – pamiętajcie, że każdą nakładkę, kazdą szynę należy skonsultować z ortodontą lub stomatologiem – aby dowiedzieć się więcej o swoich opcjach leczenia oraz oczekiwanych rezultatach 👀
Dr Anna Ziółkowska

Dr Anna Ziółkowska

Pedagog, logopeda, neurologopeda, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, terapeuta ręki, trener TUS, specjalista WWRD, mediator rówieśniczy, szkolny, oświatowy.

Od 2001 roku pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Reprezentuje nurt spojrzenia na dziecko, którym jest komplementarne wspomaganie rozwoju.