Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi cz.1 „Otoczenie”.

Na prośbę osób obserwujących moją stronę na FB, w tym:
👉nauczycieli,
👉specjalistów,
👉rodziców,
postanowiłam opublikować cykl krótkich postów dotyczących dobrych praktyk w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych 👍
Część 1. OTOCZENIE
Nauczycielu, Wychowawco,
mając uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi postaraj się o odpowiednią strukturę zewnętrzną, m.in.:
👉odpowiednio przygotowane miejsce pracy dziecka, czyli jasne i pozbawione wielu bodźców (na ławce szkolnej znajdują się tylko przybory konieczne do nauki na danej lekcji),
👉nie sadzaj dziecka przy oknie – za oknem dzieje się tyyyyle ciekawych rzeczy…,
👉ogranicz w sali bodźce rozpraszające uwagę, np. dekorację, gazetki ścienne, ozdoby na oknach.
Tylko tyle i aż tyle !!! 🤔
To tylko trzy punkty, które mogą jednak sprawić, że szkoła i klasa będzie przyjazna wszystkim dzieciom, w tym ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi 🙂🙃🙂
Dr Anna Ziółkowska

Dr Anna Ziółkowska

Pedagog, logopeda, neurologopeda, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, terapeuta ręki, trener TUS, specjalista WWRD, mediator rówieśniczy, szkolny, oświatowy.

Od 2001 roku pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Reprezentuje nurt spojrzenia na dziecko, którym jest komplementarne wspomaganie rozwoju.