Metoda Krakowska jest terapią przeznaczoną dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi. Kierowana jest do dzieci:
- z zaburzeniami rozwoju takimi jak: autyzm, zespół Aspergera, afazja, alalia, zagrożenie dysleksją,
- z zaburzeniami genetycznymi takimi jak: zespół Downa,
- zdrowych, których rodzice chcą zwiększyć możliwości intelektualne swoich pociech.
Prowadzona gabinecie terapia stymuluje wszystkie funkcje poznawcze. Są to:
- terapia słuchowa,
- stymulacja funkcji wzrokowych,
- Symultaniczno-Sewkencyjna Nauka Czytania,
- budowanie kompetencji komunikacyjnej i językowej,
- diagnoza dominacji stronnej,
- stymulacja zabawy,
- stymulacja lewej półkuli mózgu,
- terapia zachowań społecznych,
- stymulacja funkcji motorycznych,
- stymulacja pamięci,
- ćwiczenia kategoryzacji,
- ćwiczenia myślenia sytuacyjnego i przyczynowo-skutkowego,
- ćwiczenia myślenia przez analogie,
- stymulacja przetwarzania bodźców smakowych, zapachowych i dotykowych (poznawanie smaków, zapachów i wrażeń dotykowych poprzez język).