Robaczek zwycięstwa – dlaczego?

Nasza przygoda terapeutyczna rozpoczęła się dwa lata temu.
Dziewczynka klasa I przyszła do mojego gabinetu z brakiem realizacji głoski R.
Oczywiście, brak realizacji głoski, to tylko czubek góry lodowej, który widać …
Prawdziwa przyczyna wady wymowy leżała zupełnie gdzie indziej.
Zbyt krótkie wędzidełko językowe, które nie tylko uniemożliwiało realizację głoski, ale znacząco wpływało m.in. na:
– ograniczenie ruchomości języka,
– nieprawidłową pozycję spoczynkową języka,
– nieprawidłowy tor oddychania,
– nieprawidłowy kształt uzębienia,
– zaburzenia w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego,
– postawę ciała dziecka.
I w tym miejscu chylę czoła przed rodzicami, którzy mi zaufali. Mimo że dwóch lekarzy laryngologów nie widziało potrzeby podcięcia wędzidełka ignorując moje argumenty – rodzice za moją zachętą zdecydowali się na konsultację u autorytetu w zakresie wędzidełek – Miry Rządzkiej. Potem dziecko pod opiekę wzięła stomatolog – ortodonta Monika Ośko. Oczywiście, wędzidełko zostało podcięte…Zespołowa współpraca górą🙂🙂🙂 Dodatkowo zintensyfikowałyśmy terapię na dwa razy w tygodniu – wzięłyśmy pod opiekę dziecko wspólnie z logopedą #AnnaKosaczGol 🙂
Terapia ruszyła do przodu. Czy było łatwo? Nie. Po drodze u dziecka było zwątpienie, chęć poddania się, odpuszczenia. Ale wspólnie z rodzicami
udało nam się zmotywować dziecko do pracy 👍👍👍 I w końcu przyszedł sukces. Pojawiła się piękna, poprawna głoska R 😍
Jakie mam przemyślenia?
👍 Praca zespołowa – to klucz do sukcesu.
👍 Współpraca z rodzicami – to klucz do sukcesu.
👍 Odpowiadanie na potrzeby dziecka i podążanie za dzieckiem – to klucz do sukcesu.
Dlaczego „Robaczek sukcesu?” 🤔
Bo kiedyś obiecałam tej dziewczynce, że jak powie R, to zabiorę ją na lody 🍦🍦
No i dotrzymałam słowa 👍
Na talerzu lody: Robaczek 🐛🐛🐛 Wybrane i pięknie wypowiedziane przez moją pacjentkę.
Dr Anna Ziółkowska

Dr Anna Ziółkowska

Pedagog, logopeda, neurologopeda, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, terapeuta ręki, trener TUS, specjalista WWRD, mediator rówieśniczy, szkolny, oświatowy.

Od 2001 roku pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Reprezentuje nurt spojrzenia na dziecko, którym jest komplementarne wspomaganie rozwoju.