Coś dla starszaków, czyli praca z uczniem klasy III
Wspaniała pomoc nie tylko dla psychologów Ja też ją wykorzystuję do pracy – jako logopeda
potasuj karty,
połóż na stole rysunkami do dołu,
pobierz kartę z góry, w ciszy odczytaj nazwę emocji i następnie opisz w taki sposób, by dziecko odgadło co to za emocja
potem ZAMIANA – dziecko pobiera kartę, odczytuje kartę i opisuje w taki sposób, by terapeuta zgadł hasło
Nad czym pracowaliśmy?
czytamy,
budujemy zdania,
poszerzamy słownictwo,
dbamy o poprawność gramatyczną,
dbamy o wyrazistość artykulacyjną,
utrwalamy wymowę ćwiczonych głosek,
poznajemy emocje, utrwalamy emocje,
omawiamy emocje
Niektóre karty są trudne, więc ustalamy z dzieckiem, że np. może wymienić 3 karty. Można również wybrać z talii karty, które będą dostosowane do możliwości dziecka.
Gra sprawdziła mi się w pracy z uczniem klasy III. Chłopiec był zachwycony
Na pewno do niej wrócimy