Na prośbę osób obserwujących moją stronę na FB, w tym:
nauczycieli,
specjalistów,
rodziców,
postanowiłam opublikować cykl krótkich postów dotyczących dobrych praktyk w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Część 1. OTOCZENIE
Nauczycielu, Wychowawco,
mając uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi postaraj się o odpowiednią strukturę zewnętrzną, m.in.:
odpowiednio przygotowane miejsce pracy dziecka, czyli jasne i pozbawione wielu bodźców (na ławce szkolnej znajdują się tylko przybory konieczne do nauki na danej lekcji),
nie sadzaj dziecka przy oknie – za oknem dzieje się tyyyyle ciekawych rzeczy…,
ogranicz w sali bodźce rozpraszające uwagę, np. dekorację, gazetki ścienne, ozdoby na oknach.
Tylko tyle i aż tyle !!!
To tylko trzy punkty, które mogą jednak sprawić, że szkoła i klasa będzie przyjazna wszystkim dzieciom, w tym ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
Zdjęcie: https://unsplash.com