Telefon: 605-260-584 email: kontakt@logopedalubin.com.pl

Sensoryczne piątki c.d.

Dziś drugi post z serii Sensoryczne piątki z Kamilą Ożóg‼️ 👀
Terapia integracji sensorycznej jest często stosowana jako terapia wspierająca osoby ze spektrum autyzmu, z uwagi na poniższe korzyści:
• Poprawa regulacji sensorycznej 👍
Terapia SI może pomóc w regulacji sensorycznej, co może wpłynąć na zmniejszenie uczucia niepokoju, przytłoczenia i nadwrażliwości na bodźce zewnętrzne.
• Poprawa integracji sensorycznej 👍
Terapia SI może pomóc w integracji informacji sensorycznych, co może poprawić zdolności poznawcze, koordynację ruchową i umiejętności społeczne.
• Zwiększenie samoświadomości ciała👍
Terapia SI może pomóc osobom z autyzmem w lepszym rozumieniu swojego ciała, położenia w przestrzeni i nabywaniu umiejętności motorycznych.
• Poprawa funkcji społecznych👍
Poprawa regulacji sensorycznej i integracji sensorycznej może przyczynić się do poprawy zdolności społecznych, takich jak komunikacja, nawiązywanie kontaktów społecznych i współpraca.
📣 Terapia integracji sensorycznej powinna być stosowana jako część kompleksowego programu terapeutycznego, dostosowanego do indywidualnych potrzeb osoby z autyzmem, pod okiem wykwalifikowanego terapeuty ☝️
Rodzicu – jeśli spostrzegasz u swojego dziecka niepokojące objawy, które mogą świadczyć o zaburzeniach integracji sensorycznej – zgłoś się do specjalisty – diagnosty integracji sensorycznej.
🔈 W naszym gabinecie Pani Kamila Ożóg ma jeszcze 1 wolne miejsce we wtorki ‼️
☎️605260584
Opracowano na podstawie:
A. Jean Ayres – przekł. Juliusz Okuniewski: Dziecko a integracja sensoryczna. Wyd. Harmonia. 2020.
L. J. Miller – przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska: Dzieci w świecie doznań. Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego? Wyd. Harmonia. 2016.
B. Odowska-Szlachcic: Integracja sensoryczna w autyzmie. Wyd. Harmonia. 2018.
Picture of Dr Anna Ziółkowska

Dr Anna Ziółkowska

Pedagog, logopeda, neurologopeda, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, terapeuta ręki, trener TUS, specjalista WWRD, mediator rówieśniczy, szkolny, oświatowy.

Od 2001 roku pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Reprezentuje nurt spojrzenia na dziecko, którym jest komplementarne wspomaganie rozwoju.