Pani Dorota przede wszystkim pracuje z dziećmi z wadami wymowy. Na jej zajęciach zawsze jest wesoło
Dzięki kreatywności naszej logopedki podczas terapii zawsze panuje przyjemna atmosfera, a dzieci uczą się i trenują nawet o tym nie wiedząc
Tym większa jest radość dzieci i rodziców, gdy dobra zabawa przekłada się na skuteczność Pewnie dlatego miejsca u Pani Doroty rozeszły się jak świeże bułeczki
Wiele osób pytało nas, co to jest coaching dla młodzieży i studentów?
Coaching jako proces składa się z serii spotkań (około 6 wizyt);
Podczas ww. spotkań coach poprzez pytania oraz inne dostępne mu narzędzia rozwojowe towarzyszy młodzieży/studentom w świadomym poznawaniu siebie.
W razie dylematów co wyboru ścieżki kształcenia lub drogi zawodowej – pomaga w określeniu potrzeb i celów na przyszłość, a w konsekwencji w podejmowaniu działań w zgodzie z samym sobą…bo…
„W życiu nie chodzi o unikanie burz, ale o nauczenie się tańczyć w deszczu.”
Vivian Greene
Sesje doradczo-coachingowe to:
jedna z najbardziej skutecznych metod wspierania osób w dokonywaniu pozytywnych zmian w życiu edukacyjnym i zawodowym,
udzielanie profesjonalnego wsparcia podczas procesu doskonalenia kompetencji w obszarze edukacyjnym i zawodowym.,
pomoc nastolatkom i młodym ludziom w zakresie planowania ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej.
Jeśli więc jesteś gotowy na zmiany w swoim życiu edukacyjnym lub zawodowym, to współpraca z nami może pomóc Tobie w wyborze:
Bruksizm (zgrzytanie zębami), działamy z systemem MFS PolandA ponieważ mam wiele zapytań odnośnie stymulatorów – w skrócie przedstawiam kolejny przypadek.
Do gabinetu zgłosiła się mama z nastoletnim synem. Chłopiec od wczesnego dzieciństwa zgrzyta w nocy zębami. Z wywiadu wynika, że mama chłopca oraz dziadek chłopca od strony mamy mają bruksizm. U dziadka nieleczony doprowadził do starcia zębów oraz dysfunkcji w obrębie stawu skroniowo-żuchowowego, u mamy leczony specjalną nakładką na zęby, zakładaną na noc (o szynach pisałam już wcześniej).
Rodzice zaangażowani, dostrzegający problem, konsultowali chłopca u fizjoterpeuty i osteopaty (korygowana wada postawy), podologa (do chwili obecnej nosi specjalne wkładki do butów), ortodonty (brak wskazań do leczenia), u psychologa (brak wskazań do terapii).
W kontakcie otwarty i sympatyczny. Stan ogólny dobry. Oddycha przez nos, zwarcie warg. Zdiagnozowano m.in. nadmierne napięcie mięśni żwaczy, nadreaktywność mięśnia okrężnego ust oraz mięśnia bródkowego. Jak widać na zdjęciu nieskoordynowane, wielokrotne kontakty zębowe powodują rozpoczęcie starcia jedynek (nieznaczne – zwrócił na to mamie uwagę stomatolog podczas badania kontrolnego). Parafunkcje.
Wdrożono leczenie: w pierwszym etapie włączono masaż prowadzony przez fizjoterapeutę (w szczególności praca na ssż). W międzyczasie wprowadzono urządzenie, stymulator odciążający z systemu MFS Poland (w skład którego wchodzą relaksator mięśni mfs i płytka nagryzowa mfs).
Po 2 miesiącach leczenia nastolatek m.in. odczuwa ulgę w obrębie ssż, jak sam podaje: „Raz zapomniałem założyć stymulator odciążający na noc, to czułem różnicę na niekorzyść”. Zmniejszyła się potrzeba gryzienia np. końcówek długopisów czy ołówków.
W galerii zdjęcie użytkowanego stymulatora, warto zwrócić uwagę na ślady nagryzania.
Zawsze mówię rodzicom – słuchajcie swojej intuicji! Jeśli cokolwiek niepokoi Cię u Twojego dziecka – szukaj, dopytuj, drąż temat. Jeśli jest to zgrzytanie zębami – zapraszam na konsultację:
605 260 584
kontakt@logopedalubin.com.pl
Rodzicu! Jeśli Ty zgrzytasz zębami, to też zapraszam
Zaczynamy nowy cykl postów skierowanych do młodzieży i dorosłych, którzy chcieliby uzyskać wsparcie m.in. w wyborze ścieżki edukacyjnej lub zawodowej. Mam nadzieję, że z nami spojrzysz na swój problem jako na wyzwanie!
Brak motywacji do nauki może przytrafić się każdemu uczniowi.
Brak motywacji do nauki może przytrafić się kazdemu studentowi.
Dylemat, co dalej z moim życiem – może przytrafić się każdemu.
Warto wówczas zastanowić się, co zrobić, aby znowu nabrać chęci do działania. W odzyskaniu energii mogą pomóc:
– motywujące cytaty, które są niewyczerpanym źródłem inspiracji – mogą pobudzić do zmiany oraz
Dlatego zapraszamy na sesje doradczo-coachingowe dla młodzieży i studentów. Sesje są pomocne nastolatkom i młodym ludziom w zakresie planowania kariery edukacyjno-zawodowej.
Współpraca z Martą Ambroziak-Sieradzką pomoże Tobie w wyborze szkoły, klasy, studiów a nawet pracy pracy!
Już 15 lat żyję w związku z szyną Michigan (akrylowa nakładka na zęby).Oczywiście przez te lata wymieniałam moją „przyjaciółkę” na młodszy model, ale bez mojej szyny nie wyobrażam sobie życia
Dzięki wsparciu szyną Michigan mam większy komfort życia, m.in. rzadziej miewam bóle głowy i karku, czuję mniejsze napięcia w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego oraz mięśni twarzy, zminimalizowałam również szkody wynikające z nocnego zgrzytania zębami. Włączenie szyny relaksacyjnej w odpowiednim czasie zabezpieczyło mnie przed poważnymi zaburzeniami zgryzu To ważne – zwłaszcza dla mnie jako logopedy
Na zdjęciach w galerii ja w Stomatologia Wileńska Lubin. Badanie stomatologiczne przed dopasowaniem i dostosowaniem szyny do moich indywidualnych potrzeb było – jak widzicie – złożoną i bardzo precyzyjną procedurą.
Dlaczego dziś wpis o szynie? Bo chcę podkreślić, że każda ingerencja w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego i mięśni żucia wymaga przeprowadzenia diagnozy pacjenta i na tej podstawie dostosowania szyny do jego indywidualnych potrzeb. Tylko takie działanie zapewni skuteczną terapię
Do dzisiejszego posta zachęciły mnie:
konsultowana nastolatka po używaniu nakładki prostującej zęby bez stałego, systematycznego nadzoru ze strony stomatologa/ortodonty (dużo pracy przed nami!);
Mama Ortodonta , która w jednym ze swoich wpisów omawiała szkodliwość używania nakładek masowo produkowanych i dostępnych bezpośrednio w sklepach z artykułami dentystycznymi.
Żyjemy w trudnych czasach, gdzie bielutkie i piękne zęby wyskakują nam na reklamach jak grzyby po deszczu. Wiem, że to kusi. Ale też wiem, że to szkodzi dlatego staram się edukować – pamiętajcie, że każdą nakładkę, kazdą szynę należy skonsultować z ortodontą lub stomatologiem – aby dowiedzieć się więcej o swoich opcjach leczenia oraz oczekiwanych rezultatach
Kolejny nosek został wyposażony w stymulator do nosa MFS Poland
W skrócie:
Chłopiec – odkąd mama pamięta – oddycha przez usta. Nieprawidłowa pozycja spoczynkowa warg i języka. Wada zgryzu. Liczne kompensacje. Diagnozowany w kierunku astmy (ostatecznie wykluczono), alergia. Nawracające infekcje, przewlekły nieżyt nosa. Rodzice zaangażowani – konsultują dziecko według wskazań lekarzy.
Dodatkowo zaobserwowano: sińce pod oczami, dużą drażliwość, asymetrię i napięcia w ciele.
Działamy:
Małymi krokami przekonano dziecko do stymulatora nosowego, bez nacisku, wszystko pokazano, wytłumaczono. W końcu chłopiec samodzielnie założył stymulator i w nim pozostał przez 20 minut: „jakby lepiej mi się oddycha”
Pracujemy też metodami relaksacyjnymi i włączyliśmy terapię miofunkcjonalną.
Współpraca z fizjoterapeutą/osteopatą, alergologiem oraz ortodontą – to nasz kierunek działania
Trzymajcie kciuki
STYMULATOR NOSOWY – NIECH KAŻDY WIE!
POMAGA W ODDYCHANIU,
GDY W MAŁYM NOSKU ZNAJDZIE SIĘ!
autor rymowanki: Anna Ziółkowska
Więcej o stymulatorze nosowym możecie przeczytać pod linkiem:
DLA WAS PODNOSIMY SWOJE KWALIFIKACJE, DOSKONALIMY KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI
Aleksandra Zielińska – logopeda, a obecnie studentka neurologopedii dla mnie skarbnica wiedzy nt. zaburzeń płynności mowy. Kształciła i szkoliła się pod okiem najlepszych logopedów z zakresu niepłynności mowy w Polsce i z zagranicy
Pani Ola nie ustaje w rozwoju. W dniach 16-18 września 2023 r. brała udział w III Międzynarodowej Konferencji na temat Giełkotu (The 3rd World Conference on Cluttering) wraz z wydarzeniami towarzyszącymi, które odbywały się na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Tematy poruszane na konferencji dotyczyły profilaktyki, diagnozy i terapii giełkotu w świetle najnowszych wyników badań oraz osiągnięć praktyków i teoretyków specjalizujących się w zaburzeniach płynności mowy, którzy reprezentują zarówno krajowe, jak i zagraniczne ośrodki naukowo-badawcze.
Zwieńczeniem konferencji było szkolenie na temat jąkania dzieci w wieku szkolnym, które poprowadził J. Scott Yaruss (Professor of Communicative Sciences and Disorders at Michigan State University), prezentując metody terapeutyczne wspierające osoby jąkające się oraz ich rodziny, które odzwierciedlają najnowsze dokonania i zalecenia w dziedzinie kompleksowej i wielowymiarowej terapii, poprawiającej osobom jąkającym się komfort komunikacji stosowane w USA.
Ta strona korzysta z plików cookie w celu poprawienia jakości obsługi. Prosimy o wyrażenie zgody, że wszystko jest porządku, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Zgoda | Read More
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.