❗️Logopedia nie musi być nudna ❗️

Pomoce logopedy - gabinet logopedy Lubin

🥕🥦🌶🧅 WARZYWNY dzień w TERAPEUTIS 🥔🧄🥒🥕

Kreatywny logopeda potrafi sprawić, że sesja logopedyczna zmienia się w fajną zabawę, a ćwiczenia w przyjemność!
Dziś w TERAPEUTIS MIELIŚMY DZIEŃ WARZYWNY 🥕🥦

Chodząc po jednym ze sklepów pomyślałam, że można połączyć przyjemne z pożytecznym. Zakupiłam więc świeże warzywa i zabrałam do gabinetu. Na ich widok dzieci były radosne 😊 Od razu miały 100 pomysłów, co z nimi zrobić. Ja też miałam kilka. Oto one:

1. Nazywamy warzywa. Dziecko wyciąga po kolei warzywa z koszyka i je nazywa. Samo wybiera, od których zacząć (przeważnie zaczyna od warzyw, które są mu znane 😊). Poznajemy też nowe warzywa, nazywamy je;

2. Porównujemy warzywa, np. długie – krótkie, cienkie – grube, gładkie – szorstkie, okrągłe – podłużne, lekkie – ciężkie, miękkie – twarde;

3. Układamy warzywa według koloru – selekcja, kategoryzacja;

4. Liczymy warzywa, układamy warzywa według wielkości, np. od największego do najmniejszego lub od najmniejszego do największego – stymulacja myślenia arytmetycznego;

5. Dobieramy warzywa do układanki – praca na materiale nieprawdziwym i realnym;

6. Uczymy się, powtarzamy i utrwalamy kolory, np. pomidor jaki? – czerwony; ogórek jaki? – zielony;

7. Ćwiczymy mowę dialogową. Rozmawiamy, które warzywo dziecko lubi najbardziej, a które najmniej. Jak można wykorzystać warzywa, np. do sałatek, do zupy, na kanapki, itp. Skąd biorą się warzywa? Które rosną na krzaku, a które rosną w ziemi?

8. Uruchamiamy zmysły, np. opisujemy warzywa przy zamkniętych oczach, dotykamy, wąchamy;

9. Zabawa w zagadki. Mówimy do dziecka: co to za warzywo – jest zielone, długie…Dziecko zgaduje. Można potem zamienić role;

10. Wykorzystujemy warzywa w zabawie tematycznej kierowanej, np. gotujemy obiad. Omawiamy po kolei wszystkie czynności, itp.

Zabawa z wykorzystaniem świeżych warzyw jest o wiele bardziej ciekawa niż z wykorzystaniem sztucznych, plastikowych. Świeże warzywa mają zapach, kojarzą się z realnym światem, ze światem dorosłych. A wiadomo, że każde dziecko chciałoby być duuuuże…..

To tylko kilka z pomysłów, które podrzucam. Resztę pozostawiam Waszej wyobraźni. Miłej zabawy 😊

dr Anna Ziółkowska

 

Dr Anna Ziółkowska

Dr Anna Ziółkowska

Pedagog, logopeda, neurologopeda, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, terapeuta ręki, trener TUS, specjalista WWRD, mediator rówieśniczy, szkolny, oświatowy.

Od 2001 roku pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Reprezentuje nurt spojrzenia na dziecko, którym jest komplementarne wspomaganie rozwoju.